Biotherm/Deauty

In oktober kocht ik mijn eerste Deauty box. Ik ga waarschijnlijk geen volledige review posten aangezien het ondertussen al november is. Maar ik wou toch even een product vermelden dat in deze box zat.

Het gaat dus om de BIOTHERM Biosource Tonifying Exfoliating Gel voor normal/dry skin.
Waarom zou je zo’n product in je routine moeten hebben zitten? Exfoliëren is het verwijderen van dode huidcellen. Het is iets wat natuurlijk gebeurd, maar dan duurt het een hele tijd. Waardoor je gezicht (en de rest van je lichaam trouwens, maar daar zijn uiteraard ook producten voor) er een beetje levenloos uitziet en de rest van je make-up vaak niet zo vlotjes erop gesmeerd geraakt. Het zou één van de beste methodes zijn om de veroudering van de huid tegen te gaan, aangezien je je huid aanspoort om nieuwe cellagen aan te maken. Ook helpt het tegen acne aangezien het poriën vrijmaakt. Je mag het alleen niet te vaak doen, want dan ga je je huid irriteren.

Ik vind het een geweldig product. Ik breng het ongeveer om de twee dagen (en eigenlijk vooral wanneer mijn foundation weigert vlekkeloos aangebracht te worden) aan op een vochtig gezicht. Even inwrijven en dan zachtjes eraf halen met een washandje. Mijn huid voelt fris en proper aan nadat ik het gebruikt heb. Al heb ik toch het gevoel dat het voor mijn huid in de zomer iets beter zou werken. Nu voelt het toch een beetje droog, maar niets wat een goeie dagcrème niet kan oplossen.  Ik denk erover om de full size ervan te kopen zodra dit kleintje op is.

Voor 150ml kost de tube ongeveer 20 euro. Dit is een sample van 20ml uit de Deauty box van oktober.
Leave a Reply

