Herfstlakjes

Ik lak zeer graag mijn nagels. Op mijn tenen heb ik vaak voor een lange tijd dezelfde kleur. Maar op mijn vingers wisselt het minstens twee maal in de week. Naakte nagels heb ik niet zo graag. Simpelweg omdat het fijner is met een kleurtje erop. Maar soms moet het. Niet alleen om ze even een rustperiode te geven, maar ook om op zondag bij de bakker te gaan werken. In de herfst kies ik graag voor wat meer donkere kleuren en wat shimmer.

From dusk to dawn van Catrice is de favoriet bij uitstek voor mijn teentjes. Deels waarschijnlijk ook omdat deze perfect matcht met mijn favoriete legging om binnenshuis te dragen. Het is gewoon zo een gezellige, tegelijk warm en koude kleur.

Caught on the red carpet van Catrice geeft dan weer zo een kerstsfeer aan mijn nagels. Die kleur gaat echt moeiteloos de overgang van herfst naar winter maken. Catrice is trouwens mijn favoriet merk van nagellak. Het is goedkoop, het dekt enorm goed en ze hebben leuke namen. Flawless.

Colour Mini Nr. 8 van Nivea Beauté . Ik hou ervan om een accent nagel in deze kleur te lakken. De laatste tijd gaat het ook niet anders aangezien deze bijna op is. Misschien moet ik toch eens uitkijken naar een grote broer.

Passport Blue van American Apparel is echt de prachtigste blauwe kleur ooit. Ik hou niet zo van de felle blauwe kleuren. Geef mij maar een diep en donker blauw. Deze gaat trouwens ook prachtig op de teennagels.

Nr. 46 Groen van Stillday kocht ik omdat ik geen goeie groene nagellak had voor St-Patricksday. Ik ga eerlijk zijn. Deze is verschrikkelijk. Er moet een dikke, dikke basecoat onder of je hebt gegarandeerd gele nagels. En hij gaat er voor geen meter af. Na lang wrijven gaat het groen eindelijk van je nagels af naar de rest van je vingers. Vervolgens blijft er een zilveren glitterlaag over waar je nog een aantal keer moet over gaan. Tja, gekocht in de 99 Cent winkel in Italië. Maar soms moet ik het gewoon even ondergaan, want de kleur blijft prachtig.

Goud van Sephora. Accentnagel alert. Deze is heeeeemels daarvoor. Ook is het leuk om hem met een sponsje lichtjes over een andere kleur aan te brengen, voor een écht kerst-effect.

Matte Finisher van e.l.f. Ik vind een matte finish heel goed bij de koudere seizoenen passen. Het is sowieso al mooier bij een donkerdere nagellak. Deze was zeer cheap en werkt nog eens goed. Enige nadeel? Hij stinkt.

Maar natuurlijk zijn er nog altijd enkele die ik zou willen kopen.

Cooper Cabana van Catrice, Lady Godiva van Essie, Chic reloaded van Essence, Night in Vegas van Essence (topper)

One thought on “Herfstlakjes

Leave a Reply

