Hoepelen

Dankzij een vriendin ben ik deze zomer begonnen met hoepelen. Dat is sporten. Wie had dat gedacht. Af en toe ga ik wel eens lopen, maar voor de rest… Sporten? Nee, bedankt. Maar dat hoepelen, dat doe ik echt graag. Als het warm was dan kon ik echt twee uur aan een stuk buiten in de tuin allemaal trucjes oefenen en met luide muziek meedansen. Het ziet er waarschijnlijk zeer idioot uit. Ook deels omdat ik er nog helemaal niet goed in ben. Maar het is zo leuk. Nu is het wel een probleem dat het zo koud is geworden. Want hoepelen in de tuin, daar is dan echt niks aan. Ten eerste kan je met al die dikke kleren aan niet deftig bewegen, en ten tweede… het is koud.

Vanaf volgende week zouden we hier in Leuven dan een zaaltje huren om te kunnen oefenen. Liefst met nog een hele groep mensen erbij. Dat gaat zo fijn zijn. Elkaar tips geven, nieuwe trucjes aanleren. En sporten, kinda. Het is vermoeiender dan je zou denken.

Toen Steffi me dit filmpje toonde, was ik direct verkocht. Ik ging die dag nog naar de Bart Smit (haha) om een hoepel te halen. Wel tof om te zien of het iets voor mij was, maar uiteindelijk was het niet genoeg. Steffi maakte mij een suuuuupergrote hoepel waarmee ik dan beter kon oefenen. Die is groot en zwaar, zodat hij traag ronddraait en je veel tijd hebt om armen en benen naar de juiste plekken te bewegen. Nu staat die hoepel hier dus op mijn kot, klaar om gebruikt te worden. Ik kijk er al superhard naar uit.

Leave a Reply

