Leesvoer

Ik lees graag. Meestal lees ik tegenwoordig gewoon veel in de vakantie, omdat ik gedurende het jaar al overstelpt wordt met leesvoer van school. Maar sinds ik voor mijn verjaardag een e-reader kreeg, lees ik nog een pak meer. Ik heb de BeBook Club S. Ik zette hem eerst altijd helemaal af, maar 2 keer op 3 liep hij vast en moest ik hem resetten. Dus sindsdien laat ik hem gewoon op standby staan.

Ik had een les Online Publishing waarin de assistente van de prof eventjes over e-readers bezig was. Blijkbaar zijn dat allemaal kleine bolletjes (ja, sorry, ik ben niet zo technisch?) die zich omdraaien en zo een pagina vormen. Dat ding gebruikt totaal geen energie wanneer die gewoon opstaat. Het is enkel wanneer je een pagina omdraait dat hij eventjes energie verbruikt. Dus daarom gaan ze ook zo lang mee. Ik heb er ook speciaal eentje gekozen die geen enkele andere functie heeft buiten het lezen van boeken, zodat ik hem zéker niet vaak zou moeten opladen. Het is puur als vervanger voor boeken.
Toen ik op vakantie ging was het zo nuttig. We waren een week weg, en ik had 5 boeken gelezen (ik lees snel :s). Als ik die boeken allemaal fysiek had moeten meenemen, dat waren veel kleren geweest die niet mee hadden kunnen gaan. Vandaar… ideaal voor mij.

In action

Ik heb alle 50 Shades of Grey boeken gelezen. Ik kon die echt niet neerleggen. Oké, ik geef wel toe, misschien waren ze wat simplistisch geschreven. Niet echt hoogstaande literatuur, maar op vakantie moet dat niet, toch?  The Carrie Diaries had ik toen ook nog gelezen. Aah, dat was ook zo geweldig. Ik las ook Easy van Tammara Webber, The Last Song van Nicolas Sparks, …

Something Borrowed, maar ook Something Blue zijn zo’n leuke boeken! Het zijn echt wel meisjesboeken, maar ik heb er echt enorm van genoten. Toen ik ze allebei uit had gelezen, was ik nog helemaal niet klaar om ze los te laten. Gelukkig is er ook nog de film.

En momenteel ben ik bezig in A Game of Thrones. Iets totaal anders, op aanraden van Robby. Ik weiger trouwens ook alles wat met de serie te maken heeft te bekijken, omdat ik mijn beeld van de personages niet wil verpesten. Dit is echt helemaal anders dan de boeken die ik normaal gezien lees. Meestal ga ik voor vrouwelijk hoofdpersonage, niet teveel problemen met een liefdesverhaal. Iets simpel en entertainend. Ik vind het leuk, maar het leest niet zo vlot als mijn meisjesboeken. Tja. Ik ga hem sowieso uitlezen. Ik geniet er wel van.

Leave a Reply

