Kok op kot

Ik heb leuke vrienden hier in Leuven die mij af en toe eens doen watertanden met wat ze ‘s avonds van plan zijn te koken. De ene maakt een chili con carne die ongelofelijk lekker (en toch simpel!) klinkt, de ander maakt wraps bommenste vol met groentjes…

Ja vers en lekker en zelfgemaakt.

En dan ben ik er… Tja, ik ga nooit een grote chef worden. Dit eet ik vanavond. Pasta met pesto en kaas. Op zich niet slecht. Maar ja. Als je naar mijn zielig hoopje ingrediënten kijkt, dan weet je het wel. Dit is koken op kot. Niet echt classy, waarschijnlijk ook niet zo erg gezond (geen groenten whatsoever). Maar snel en easy. Met de waterkoker inbegrepen duurt het misschien 5 minuten, want ik ben zelfs te lui om de pasta op het vuur te maken, dus ik maak ze in de microgolfoven.

Eerst kook ik water met de waterkoker. Pasta gaat in een kommetje, water erover. Afdekken en in de microgolfoven voor een minuut of 3. Even laten staan. Water afgieten. Pesto eronder mengen en wat kaas erover. Klaar! Nog maar 2 jaar hoor, daarna zal ik echt wel het kookvuur gebruiken! Misschien…

Before

After

Leave a Reply

