Rimmel BB Cream

DSCN8449

Ik zag deze op alle blogs verschijnen. Iedereen was er vol lof over. Ik wou hem ook. Had to have it. Zo gezegd, zo gedaan, hup, het Kruidvat (weer) in. Ik ben tegenwoordig echt een lopende reclamefolder voor het Kruidvat precies. Wat is dat toch?

Begin januari kwam ook Rimmel met een BB cream op de proppen. Ze zijn nog steeds all the rage, al geraakt beautyland er tegenwoordig wel wat op uitgekeken. Wat oorspronkelijk van de Aziatische beauty balms kwam, is in Europese versie eerder een getinte dagcrème, maar kom… Als het een goed product is, gaan we niet te hard klagen. Ik moet jullie zeker niet veel meer vertellen over zo’n BB creams want het afgelopen jaar werden we ermee overstelpt.

Mijn eerste BB cream was die van Garnier. De meningen waren hierover verdeeld, maar ik vond hem super. Zeker in de zomer was het een droom om te dragen.

DSCN8455

Nu kocht ik dus de light variant van Rimmel kost 9,99 euro voor 30ml. Geen slechte prijs als je ziet wat hij allemaal belooft. Rimmel noemt het een 9-in.1 skin perfecting super makeup. Mét SPF is ook in de winter zeer goed, laten we dat niet vergeten! Hij zou werken als primer, de huid hydrateren, poriën minimaliseren, werken als concealer, bedekken (is dat niet hetzelfde?), de huid effen, mat en helder maken en beschermen. Wow…. dat is heel wat. Sommige dingen overlappen wel een beetje (conceal en cover). Over het algemeen denk ik dat we het erover eens kunnen zijn dat dit een getinte dagcrème is met een fancy naam. Maar dat betekent niet dat het een slecht product is.

Integendeel. Ik vind hem erg fijn in gebruik! Hij smeert lekker makkelijk uit. Hij ruikt ook niet raar. Blijft erg lang zitten en geeft zelfs een beetje een leuke glow aan je gezicht. Qua coverage vind ik het geen topproduct. Ik heb erg rode wangen en hij doet echt geen wonderen op dat vlak. Ik ben nog steeds op zoek naar een perfect product daarvoor. Maar over het algemeen doet hij zijn werk.

Als je de hype nog niet beu bent, is dit wel een aanrader. Ik vond hem in elk geval erg fijn.

DSCN8457

Leave a Reply

